tirsdag den 10. maj 2011

Rabarber i lange baner...

I dag havde jeg tid og overskud, så nu skulle mine rabarber høstes!
Planerne var mange, men jeg begrænsede mig til marmelade og muffins...



De er fra Claus Meyers Almanak - og de er lækre!!! Mmmm.... kokos og rabarber er en fortræffelig blanding, tilsat lidt sukker og fedt. Det skal der til :-)

Så stod den på marmelade:



Æbler, citron (skræl og saft) koges. Nelliker, frisk ingefær og en god gavmild mængde sukker tilsættes sammen med rababeren. Wupti - den lækreste marmelade jeg endnu har kendt til... (posen i gryden er æbleskræl, kernehuse og citronkerner der koger med)



Marmeladen skriger efter friskbagte boller! Men det må blive i morgen, min tid i køkkenet for i dag er brugt op, jeg har nogle hængepartier der venter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar