fredag den 17. juni 2011

Jeg fik 12! - og en helt speciel gave...

Så er min eksamen overstået og jeg kom skam ud med et 12 tal! Jeg er super glad og super lettet. Endelig har jeg gjort noget færdigt! Det er "kun" en supplerende HGS til min HF, men det er en start. En start på et nyt liv efter modgang og nedture.
Nu skal jeg bare ud og have mig en elevplads, men med de mange andre unge og talentfulde mennesker jeg kæmper sammen med bliver det ikke nemt! Men mon ikke det hjælper lidt at jeg kom ud med fire 12 taller ud af fire mulige? Det tror jeg...

I eksamensgave fik jeg af min dejlige veninde Vivi, en helt specielt bog. Den er i den grad et loppefund af kaliber, og meget efterspurgt i hesteverdenen. Det er en bog af Wilhelm Müseler der hedder Ridelære, første gang udgivet i 1937, denne er 3. oplag fra 1945.
Okay, nu går der hestenørd i den. Men den er simpelhen skøn! Teorien er fuldt brugbar i dag og fantastisk illustreret.
Først skal vi lige have rytteren på plads:


... og så skoler vi hesten...





Det sjoveste er dog dette lille indslag fra et vedlagt hæfte: "Lidt om takt og tone for ryttere" af Niels Olesen:


Nu er det slut med er handle i brugsen i ridebukser kan jeg se... Ak ja, det var tider :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar