tirsdag den 19. juli 2011

Gilbert og Gunhild Gris

Så har jeg også forsøgt mig ud i  kunsten Amigurumi. Til dem der ikke ved hvad det er, så er det en Japansk kunstarter, hvor man hækler små dyr. Nårh ja, det er et voldsomt fint ord, der dækker over en sød lille beskæftigelse.

Hr og Fru. Gris er blevet til i de sidste to dages regnvejr. Mønstret har jeg fra bogen: Hæklede dyr af Maja Hansen. En fin bog der tager dig omkring bondegårdsdyr, safaridyr og dem der kan trække vejret under vand. En god basisbog, som indeholder mønstre man sagtens kan bygge videre på, så man kan lave sit eget design. Jeg veg en lille smule væk fra opskriften på Gustav gris, bl.a. en lidt kortere hals og et slips og sløjfe blev tilføjet fra fri hånd.



Selvfølgelig er der krølle på halen....

2 kommentarer:

  1. Jeg har også lige fået bogen med posten i dag... :-) det er da en helt fantastisk bog ...... Bare alt for mange dyr at vælge imellem.. men så må man jo bare starte fra en ende af... :-)
    Et par dejlige grisebasser du har fået lavet... Og god detalje med slips og sløjfe...

    SvarSlet
  2. Hej Mor Lotte. Det er nemmelig bare en super fin bog, med mange søde dyr til små fingre eller barnlige sjæle. God fornøjelse med den :-)

    SvarSlet