lørdag den 14. april 2012

Hæklet Rangle DIY

Så kom der lidt mere fra mine hænder, til ham den dejlige.
En hæklet rangle lavet af dobbelt bomuldsgarn. Det er en rigtig fin kvalitet som skinner en smule, syntes det har en rigtig lækkert finish



Hvis nogen skulle have lyst at begive sig ud i at lave en sådan, så er det ret simpelt:

Til den store ring har jeg slået 12 m op, samlet dem til en ring og hæklet over alle 12 m til "pølsen" havde en længde på 25 cm.
Jeg har stoppet den ud med pudefyld som jeg kom frem og ca. halvvejs lagde jeg en lille klokke ind (købt i Stof og Stil).
Når pølsen er 25 cm. syes den sammen til en ring.

Til de to små ringe har jeg slået 6 m op, samlet dem til en ring og hæklet over alle 6 m til pølsen havde en længde på 14 cm..
Disse er ikke stoppet ud, da jeg ikke syntes det var nødvendigt.

Læg de små ringe om den store og sy dem sammen.

Så har du 1 stk. baby rangle :-)

2 kommentarer:

  1. Måske det bare er mit hoved som ikke kan visualiserer din beskrivelse, men hvis du samler alle tre i ring, hvordan får du så de små omkring den store!? Hækles de "rundt om"!?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt være jeg skal beskrive det bedre :-)
      Jeg syr først den store pølse sammen til en ring og derefter lægger jeg de små omkring den store og syer dem sammen en ad gangen.
      Du kan også vælge at samle de 2 små ringe først og putte dem på den store inden den syes sammen.
      Håber det hjalp :-)

      Slet