søndag den 1. juli 2012

Svigermekanikken til fødselsdag...

... betyder kager!

Denne gang blev det til en klassiker som napoleonshatten.
Jeg fulge Claus Meyers opskrift fra hans lækre kagebog, men Mette Blomsterberg har også et bud lige her.
De blev ganske lækre, men må indrømme at der er mange andre lækre kager jeg hellere ville have.


Mørdejen drillede mig lidt, det er så vigtigt at den har den helt rette koncistens, ellers bliver de svært at arbejde med, problemet for mig var nok at jeg ikke gav den tiden til at hvile, så det var selv forskyldt og ikke opskriften.
Der skulle mandelmel i dejen og jeg kan kun opfordre til, at man selv laver sin mandelmel - det er konge dyrt i butikkerne i de små poser som ikke rækker til noget seriøst bagværk alligevel.


1 ps mandler med skind puttes i en skål, skoldes med kogende vand 2 min, skyld mandlerne i koldt vand og så skal der smuttes (pas på, de kan komme langt). I blenderen med dem og voila - mandelmel!



(Psssst.... er jeg den eneste der laver en kop varm chokolade når der er overskud af det smeltede?)


I gave fik jeg nok, som jeg, syntes er en fantastisk opfindelse!
Philips Avent:


Den er genial til babymad, den damper grøntsagerne og vender du den på hovedet blender den skam også maden. Minimal opvask og ingen gryder i kog der skal håndteres. Maden bevarer flere vitaminer og giver et sundere måltid - DET er da smart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar