tirsdag den 23. oktober 2012

Larmende stilhed

Der har været stille på bloggen den sidste tid. Jeg har absolut intet kreativt foretaget mig og den ene dag har taget den anden. Stilheden var larmende, da jeg har haft flere indput i hovedet jeg gerne ville have vist jer, men aldrig fik gjort og de har derfor rumsteret rundt og plaget mig. Jeg har nogle opskrifter jeg vil dele med jer, de skal nok komme på.

Morgans barnedåb er nok den der har fyldt mest og i søndags oprandt dagen.
Har simpelthen været så nervøs og kunne ikke rigtig overskue dagen. Morgan har fra start været ret følsom i forhold til stimulering. Pludselig kunne han bare ikke rumme mere, og tanken om en tur i kirken og så derefter på restaurant har simpelthen plaget mig dag og nat. Var bange for at stå der med en dybt ulykkelig lille dreng der bare havde brug for at komme hjem....

...men ved i hvad?

Han var bare en stjerne! Kirken tog han helt cool, præsten fik endda et lille smil ved døbefonden. Han var en smule urolig under gudstjenesten, men kunne klare den ved at lade ham bladre lidt i hans nye bibel og så fik han da også en tår at drikke.
Til festen sov han da vi spiste så vi kunne få ro til det og han sov endda ganske meget.
Når han var oppe var han nysgerrig og kiggede interesseret rundt og delte gladeligt smil ud.
Ingen pyldren og sure miner, bare en glad smilende dreng hele dagen!

Er pave stolt af min lille dreng!!

En kage fik jeg også lavet til Morgans store dag, min mor måtte træde til lørdag, da jeg fuldstændig havde undervurderet projektet. Det er første gang jeg laver en kage i flere lag og det tager altså sin tid - men fin syntes jeg den blev




Den lille blå kage på toppen er et hjerte, hvilket ikke helt er til at se på billederne.
Det mørke farve på kagen er en mørk chokolade brun - syntes den ser sort ud på billederne.

Den nederste kage er 30 cm i diameter, består af chokoladekage bunde, med fyld af chokolade ganache og peanutbutter creme men hakkede peanuts.

Den øverste kage er 22 cm i diameter og består af drømmekage bunde, med fyld af ananas mousse med små anananas stykker og en kokoscreme.

Det blå hjerte er drømmekage bagt i en skål og derefter skåret til et hjerte.

Virkelig en vellykket kage som jeg er mega stolt over!

2 kommentarer:

  1. Sikke en flot kage! Og tillykke med dåben - dejligt at dagen gik godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) ja, det var bare dejligt! Var helt færdig mandag, tror det var lettelsen over en vellykket dag der skyllede ind over mig

      Slet