lørdag den 17. november 2012

DIY - hæklet kort

Jeg har slet ingen anelse om hvem der kom på ideen - men genial er den!

Jeg manglede et kort til en lille dreng, og da jeg ligger inde med det fineste papir fra Søstrene Grene var det bare at gå i gang.

Klip først to lige store firkanter af pap eller tykt papir - det er lettest at hækle i.
Klip en rude ud af den ene. Lim firkanterne sammen bagside mod bagside.



Hvis du har en hultang er det den du skal have fat i nu. Har du ingen eller har du som jeg glemt hvor den ligger, så er der andre metoder. Tegn en let blyant streg 1 cm inde fra kanten og sæt prikker hvor der skal være huller. Hvor mange du vil have og i hvilken afstand er kunstnerisk frihed.
Brug først en god stoppenål til at lave huller og udvid dem med en lille hæklenål.

Så skal der hækles...


Jeg har brugt almindelig bomuldsgarn og en nål størrelse 3. Der hækles fastmasker hele vejen rundt. Jeg har hæklet 2 masker i hvert hul og 5 i hjørnerne. Klip evt. hjørne runde, det giver en flot finish.
Bind en knude på enderne bag på kortet og hæft dem.

Inden du får set dig om, har du et flot hjemmelavet kort og muligheden for variation er uendelig.


Fold evt. en kuvert af det samme papir.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar