mandag den 12. november 2012

Endnu en vest blev færdig

Et lille turboprojekt for mig, knap en uge tog det mig at strikke denne vest til Morgan. Det skal lige siges at det blev på pind 4, det hjælper jo lidt. Garnet har jeg haft liggende længe og det er det lækreste håndfarvede uld.
Det var mit mål at den skulle være klar til Mortens aften frokost hos mine forældre så jeg sad oppe til kl 2 om natten og strikkede løs - host host - og færdig blev den!

Denne gang har jeg taget udgangspunkt i en model der er at finde i Lene Holme Samsøes bog Sødt og Blødt. Jeg skulle sjusse mig lidt frem, da mit garn var noget tykkere og jeg har endnu ikke helt gennemskuet det med at sammenligne strikkeprøver, det er ikke nemt at være selvlært. Er ganske tilfreds. Kan være jeg på et tidspunkt laver ribben i ærmerne om, da jeg hurtigt tror de bliver for stramme, men lige nu sidder den helt perfekt.

 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar