fredag den 14. december 2012

Årets julebag og konfekt

Nu skriver jeg flot  "årets" som om det er den helt store begivenhed hvert år. Det er det nu ikke og jeg har aldrig lavet så meget som i år. Som regel er jeg stoppet efter brunkager og vaniljekranse. Måske det er Morgan der sætter gang i mors julestemning? Det tror jeg.

Af konfekt har jeg fået lavet fire forskellige slags, det er ikke noget banebrydende, men de smager godt ;-)

 
Fra øverst venstre er det havregrynskugler rullet i hasselnødder.
 
Moccabomber bestående af mocca ganashe pakket ind i marcipan, overtrukket med lys chokolade og pyntet af med en moccabønne.
 
Nederst fra venstre er det lakris konfekt (hø hø), bestående af grammofoner skåret i mindre stykker, pakket i marcipan og dyppet i hvid chokolade (jeg slår mig selv i hovedet for ikke at have købt lakridspulver til at drysse over til sidst)
 
Til sidst er der nougat kugler bestående af en hasselnød pakket ind i nougat, dernæst marcipan og til sidst dyppet i mørk chokolade og drysset med lidt hakket nødder.
 

 
Småkagerne er fra venstre Citron/Anis småkager, brunkager, Ostedamens julekager (det kræver lidt forklaring, der er ikke ost i) vaniljekranse og til sidst kanelkranse.
 
 
Opskriften på ostedamens julekager skal jeg nok lægge op en af dagene, det er simpelthen det lækreste julesmåkage!
Men en dej med mel af hasselnødder, nougat fyld og glasur med rom der laver den flotteste frostede krakelering. Mmm....
 
 
Pst!! Husk min Give Away :-)
 

3 kommentarer:

  1. Du har vundet en give away - er du sød at sende din adresse til nanna_schack@yahoo.dk

    SvarSlet
  2. Yum Yum, sikke mange lækkerier (:

    - Kit

    SvarSlet