lørdag den 16. november 2013

Hjemmesyede sutsko

Jeg så denne fine DIY på syede babyfutter hos LaRaLiL og der var ingen tvivl om at disse måtte jeg prøve at lave til Morgan.
Pladevat, isoli og symærker blev bestilt, alle fra Stof og Stil og så var det bare i gang.
Det gik overraskende let og tog ikke mere end et par timer! Fedt fedt... stolt af resultatet glæder jeg mig til at prøve dem på Morgan.... og så er de ¤##%&# for små :-(
Syntes ellers jeg havde målt efter og lagt lidt til osv.
Ihhhh..... jeg må på den igen! Men hvor er det bare super ærgeligt...


 
 
Jeg var lidt i tvivl om hvordan jeg ville gribe sålen an. Den oplagte er ruskind - men syntes alligevel hurtigt det bliver slidt glat, og flydende latex har jeg ikke så gode erfaringer med da det falder af for mig. Jeg kom i tanke og at jeg havde nogle gummi "måtter" liggende til at putte bunden af skuffer så det hele ikke rutcher rundt - og det blev det. Super effektivt! Jeg quiltede det bare fast til stoffet i baner på tværs.



Som skrevet - jeg må på den igen! For det er da for fedt selv at kunne lave futter til de små fusser :-)

8 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine - og super god løsning med gummimåtten som sål :-) God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sanne. Det virker til at fungerer rigtig godt med sålen :-)

      Slet
  2. WOW! De er bare SÅ flotte! Jeg har også kigget på gør-det-selv opskriften hos LaraLil mange gange...og tænkt: åh nej, de er garanteret for svære/tidskrævende/bøvlede at lave etc. Men du skriver, at de er nemme at gå til. Hmm..... ;-)

    KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes de er forholdsvis nemme at sy, det eneste der kan drille er alle de lag man skal have til at passe sammen og når noget så er strækstof og noget andet ikke. Det kan godt drille :-)

      Slet
  3. Må skrive som de andre! WOW, hvor er de bare flotte! De ser mega proff og gennemførte ud!
    Virkelig god ide med det skridsikre underlag. Sådan noget har jeg da også til at ligge. Men jeg har faktisk allerede klippet skind ud til bunden af futten… Hmm… Jeg skal lave dem på lørdag hvor en veninde og jeg skal have krea dag :-)
    Men måske jeg også risikerer at de bliver for små… I så fald bliver nummer to par med bund som dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Først tusinde tak for de flotte ord :-D men derefter må jeg tilføje at det desværre ikke var så god en ide med sålerne. Jeg kunne måske have sagt mig selv det, men de holder virkelig ikke særlig længe. Efter et par dage måtte jeg allerede smøre latex på. Øv øv... men det var et forsøg værd :-)

      Slet
    2. Arh.. Øv. Jeg har fået lavet det første par nu. De var selvfølgelig for små. jeg viser dem på bloggen i morgen, med link til dig :-)

      Slet
  4. Super fine - dejligt at du kan bruge min diy:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet