torsdag den 20. november 2014

Boxer til Morgan

Jeg er efterhånden ved at få kørt min symaskine varm med forskellige projekter. Jeg tænkte at boxershorts var fint til at hjælpe mig af med de små rester jersey.
Efter lidt google søgning kom jeg frem til et mønster i Ottobre nr 1/2013, så mig på biblioteket og låne bladet. Jeg fik syet to par:





Det var et ret nemt mønster at gå til og jeg forsøgte mig med to forskellige typer finish. Dem med hvalerne overlockede jeg sammen og lagde derefter sømmen ned med en stikning. Jeg valgte på disse at sy elastikken direkte på.


Meeen, jeg er ikke helt tilfreds. Udvendigt ser det fint ud, men det giver en lidt "krads" søm indvending (det er jo undertøj vi snakker om). 

Med det næste par valgte jeg at sy sammen med almindelig søm og derefter lægge dem ned af to omgange. På disse lavede jeg en løbegang at sort jersey hvori elastikken ligger. 


Udvendigt at det mindst lige så pænt som de første, men indvendigt at de meget mere behagelige. omend den "rå" kant generer mit øje... også selvom jersey ikke trevler.



Jeg er klart mest tilfreds med det sidste par, men hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke jeg kommer til at sy flere. De er ikke besværet værd når jeg ikke er helt tilfreds med resultatet.

Hvis jeg havde en coverlocker var det en helt anden sag ;-)



2 kommentarer:

  1. Det er også den måde jeg har syet mine på, altså den sidste metode. Man kan sikkert også gøre det med tvillingenåle men tro ikke at de bliver så pæne på bagsiden

    SvarSlet
  2. De er rigtig fine og gode måde du valgte at sy det andet par på.
    Meget sødt mønster :-)
    Vi ønsker dig en god weekend!
    Maria & Tina
    "En verden af kunst"

    SvarSlet